Проти цього рішуче виступають Київ та Брюссель. Такий крок не тільки призведе до можливих додаткових поправок з боку інших держав-членів, але також буде означати перезапуск процесу ратифікації 27 державами-членами. Ця процедура, зазвичай, займає кілька років.
На сьогодні Нідерланди є єдиною країною, яка хоче внести зміни до угоди, що значно послаблює її позицію.
Один із способів переконати Європейську комісію змінити асоціацію з Україною і перезапустити процедуру ратифікації — заручитися підтримкою інших країн. Але це навряд чи вдасться зробити, адже аргументи у Нідерландів непереконливі: відносно невелика кількість голландських виборців, які взяли участь в референдумі, й сумнівні мотиви його ініціаторів.
Незважаючи на похмурі перспективи, у всіх сторін, здається, є бажання знайти вихід із глухого кута.
Окремі положення Угоди почали тимчасово застосовуватись з 1 листопада 2014 року, і вони є орієнтиром в боротьбі з корупцією, у реформуванні системи правосуддя, в адаптації українського законодавства у відповідності зі стандартами ЄС.
Існує ще один небезпечний побічний ефект голландського вето — падіння репутації ЄС не лише в Східній Європі, але і в усьому світі.
Було б важко серйозно сприймати нещодавно прийняту «Глобальну стратегію із зовнішньої та безпекової політики Європейського Союзу», якщо країни-члени ЄС не можуть погодити спільну позицію щодо свого найближчого сусіда.
Перші докази такого падіння можна помітити вже зараз — наприклад, у спробі бельгійського регіону Валлонія блокувати угоду про створення зони вільної торгівлі з Канадою. В даному випадку реакція Євросоюзу була показовою — Бельгія має самостійно вирішити цю проблему, прибравши загрозу для ЄС.
Одним із можливих виходів із ситуації, що склалася, могло б стати ухвалення висновків Ради ЄС, у яких країни-члени дали б відповідь на конкретні питання, що викликають занепокоєність у голландців, які виступили проти асоціації з Україною.
Якщо цього буде недостатньо, Нідерланди також можуть відмовитися від ухвалення деяких положень Угоди, або взагалі відмовитися її підписати: подібна практика не є новою для ЄС.
Ірландія та Велика Британія так ніколи і не підписали Шенгенську угоду, а Данія залишила за собою можливість самій вирішувати, чи їй переходити на євро.
Такий крок дозволив би демократичним механізмам показати свою ефективність, пану Рютте — «зберегти обличчя» перед виборами, а Угоді про асоціацію — повністю вступити в силу.
Доти, доки рішення цього заплутаного трикутника не знайдено, Угода про асоціацію буде продовжувати діяти попередньо. Природа цієї угоди є такою, що більшість областей, які вона охоплює, підпадають виключно під компетенцію ЄС, наприклад — Зона вільної торгівлі, яка почала діяти з 1 січня цього року.
http://www.global-analityk.com/noviny/нездатність-єврочиновників-розблоку/
Немає коментарів:
Дописати коментар