вівторок, 28 лютого 2017 р.

Румунія: громадянський рух проти корупції набирає обертів

Про мету невтомних учасників протесту на площі Перемоги в Бухаресті пояснює румунський аналітик:

«Як правило, Румунія перебуває на околиці Європейського Союзу, проте час від часу ми перебуваємо в центрі, як ось в цей момент. Тож я думаю, що ці люди нині поділяють спільні цінності ЄС, і я думаю, що це дуже сильне послання для всіх, в тому числі наших сусідів».
Як країна-учасниця ЄС, з 2007 року Румунія, разом з Болгарією, підлягає щорічному моніторингу з боку Брюсселя щодо боротьби з корупцією на місцях.

Після відомого указу про декриміналізацію злочинів дрібних хабарників Європейська Комісія розкритикувала дії уряду Румунії і закликала Бухарест не перешкоджати боротьбі з корупцією. Проте цього виявилося недостатньо для протестувальників:

«Ми трохи підбадьорені, але самих слів недостатньо. І я не знаю, як вони можуть втрутитися в Румунії, тому що наразі наші політики говорять, що вони не хочуть контролю ЄС».
Румунські протестувальники закликають ЄС зупинити цей процес, що може стати незворотнім:

«Ми хочемо, щоб Європейський Союз допоміг нам з цією проблемою, тому що ми не відчуваємо більше, що наш уряд та парламент представляють наші інтереси. У нас не залишилося представників.

Навіть якщо ЄС хоче допомогти нам, він тримається осторонь, залишив нас наодинці з цією проблемою. Проте ми не можемо її вирішити самі в цій країні. В усьому ЄС, де я був, я бачив розвинені країни, інфраструктуру, лікарні. Я хочу те саме в моїй країні. Не через 10 років, а вже зараз».

Люди налаштовані рішуче. У 2013 році саме мобілізація громадян і протести зупинили антиекологічний проект видобутку цінних металів, з використанням ціанідів, в Рошія-Монтане (Трансильванія). Згодом, 2015 року, уряд Віктора Понти, що запропонував цей законопроект, змушений був піти у відставку через народний гнів після пожежі з десятками жертв в нічному клубі Бухареста.


Немає коментарів:

Дописати коментар