четвер, 26 травня 2016 р.

Українці добре знають, що ЗМІ належать олігархам

Більшість населення усвідомлює, що провідні українські ЗМІ належать олігархам та є інструментами передвиборчої боротьби, через що нездатні об’єктивно висвітлювати події в країні.

Про це вчора, 25 травня, під час круглого стіл на тему: «Громадська думка населення України щодо корупції у медіасередовищі. Індекс сприйняття корупції в українських ЗМІ. Результати досліджень», який відбувся у Львівському прес-клубі, заявила заступник головного редактора «Громадського радіо» Наталія Соколенко.
За її словами, компанія «GfK Ukraine» на замовлення ГО «Медіаварта» провела опитування пересічних громадян про корупцію в українських медіа. Результати вразили експертів.

«71 % опитаних або дві третини вважають, що ЗМІ належать олігархам. Також 56% респондентів впевнені, що власники ЗМІ впливають на зміст інформаційних програм провідних телеканалів, 36% — що телевізійники виконують неформальні вказівки представників органів державної влади. І тільки 6 % громадян вірять, що випуски новин формують самі журналісти, — озвучила вона результати опитування. Це дуже ганебна цифра для нас, журналістів, це — надзвичайний сором», — каже Наталія Соколенко.

Також майже стільки ж опитуваних (72%) вважають, що українські ЗМІ є інструментом передвиборчої боротьби. Хоча в маленьких містах громадян, які так вважають, 85%, а у великих — лише 60%.

56% опитуваних кажуть, що не бачили в телевізійних сюжетах прихованої політичної реклами.
«Це свідчить тільки про те, що люди не можуть розпізнати, але інтуїтивно її відчувають. Вони не проходили курсу медіаосвіти у своїх начальних закладах, тому не можуть чітко розпізнати цю приховану рекламу», — зауважила заступник головного редактора «Громадського радіо».

Громадяни погоджуються, що це — порушення права телеглядача на об’єктивну інформацію. Але 86% опитаних навіть не знають, куди звертатися зі скаргами. 7%  готові скаржитися до Нацради з питань телебачення та радіомовлення, 5% — до товариства зі захисту прав споживачів, 3% — до Європейського суду з захисту прав людини та 2% — до Верховної Ради чи Кабінету Міністрів.

«Нацрада сама зазначила, що за останній час в рази збільшилася кількість звернень з приводу різних порушень в ЗМІ. Як правило, скаржаться на російську пропаганду або на антиукраїнську пропаганду», — зауважила вона.
Щодо покарання, то 40% респондентів вимагають позбавляти такі ЗМІ ліцензії на мовлення, 24% — штрафувати, 22% вважають, що досить публічного засудження та 9% готові вибачити телеканалам те, що вони «годують» глядачів прихованою політичною рекламою.

«Я би хотіла поділитися історією від колег-журналістів з Румунії. У них найбільші медіа-олігархи або вже сидять зараз у в’язниці, або щойно вийшли. А в день, коли ми записували інтерв’ю з цими журналістами, то в Румунії заарештували власника великої румунської газети за те, що він намагався через свої медіа впливати на політику», — розповіла Наталія Соколенко.

http://www.global-analityk.com/noviny/%D1%83%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%BD%D1%86%D1%96-%D0%B4%D0%BE%D0%B1%D1%80%D0%B5-%D0%B7%D0%BD%D0%B0%D1%8E%D1%82%D1%8C-%D1%89%D0%BE-%D0%B7%D0%BC%D1%96-%D0%BD%D0%B0%D0%BB%D0%B5%D0%B6%D0%B0%D1%82%D1%8C/

Немає коментарів:

Дописати коментар